Ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα η FOSDEM, μία από τις μεγαλύτερες ευρωπαικές εκδηλώσεις για το Ελεύθερο Λογισμικό. Όπως ανακοινώθηκε παλιότερα, η ομάδα της Mageia έδωσε το παρών, δίνοντας δύο ομιλίες, και πραγματοποιώντας εκτός των άλλων, την πρώτη της Γενική Συνέλευση.
Η FOSDEM ξεκίνησε με ένα αυτοσχέδιο δείπνο σε μια πιτσαρία ( και ήμασταν τυχεροί που βρήκαμε μία να δεχτεί δέκα άτομα μαζί), ακολούθησε μία ανεπίσημη συνάντη σε μία πάμπ των Βρυξελλών κοντά στο Manneken Pis, όπου συζητήσαμε διάφορα τεχνικά θέματα όπως τα διαφορετικά είδη μπύρας, πως να τρέξει κανείς το Meego στο n900 και για την έλλειψη κυβέρνησης στο Βέλγιο, εκτός των άλλων. Έπειτα πήγαμε ο καθένας στο ξενοδοχείο του για την απαιτούμενη ξεκούραση πριν την έναρξη των διάφορων δραστηριοτήτων για τη FOSDEM.
Ημέρα πρώτη
Σύμφωνα με την περίσταση της πρώτης μέρας, έπρεπε να συζητήσουμε και να στήσουμε το περίπτερό μας. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της FOSDEM είναι η τοποθεσία της έκθεσης – είναι η ατμόσφαιρα των υπόγειων διαδρόμων, μια αξιοσημείωτη διαφορά με τα αρκετά φωτισμένα μέρη της Solutions Linux και άλλων χώρων συνάντησης. Παρόλ’ αυτά αυτοί οι δίαδρομοι ήταν γεμάτοι με όλων των ειδών των έργων και με όλων των ειδών των ενδιαφερόμενων επισκεπτών.
Η Mageia δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Χάρη στη γενναιοδωρία των ανθρώπων του GNOME καταφέραμε να έχουμε ένα περίπτερο ανάμεσα στα άλλα έργα ελεύθερου λογισμικού, ακριβώς δίπλα στο περίπτερο της Fedora στο κεντρικό δίαδρομο. Ο Damien είχε φέρει τα πρώτα κουτιά με T-shirts της Mageia για να τα πουλήσουμε στο περίπτερο της Mageia στους επισκέπτες. Δίναμε τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε μαύρα και σε άσπρα T-shirts (γιατί πιστεύουμε στην ελεύθερη επιλογή) και στην ετικέτα της τιμής αναγράφαμε “τουλάχιστον 10€” για ένα T-shirt. Επίσης μοιράσαμε δωρεάν αυτοκόλλητα για να διαδώσουμε τη Mageia. Οι πωλήσεις τις δυο μέρες στη FOSDEM απέφεραν 625 € για το ταμείο της Mageia.
Η πρώτη μέρα ήταν επίσης η στιγμή για τις πρώτες γνωριμίες, ανθρώπων που συνήθως έχουν συνεργαστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα αλλά δεν έχουν συναντηθεί ποτέ στο παρελθόν. Ήταν καιρός για συζητήσεις πρόσωπο με πρόσωπο, ερωτήσεις και απαντήσεις.
Μετά από μία εξουθενωτική μέρα, στην οποία ο καθένας ήρθε σε επαφή και συζήτησε με παλιούς φίλους ή έκανε καινούριους, πήγαμε στο δείπνο της Mageia που είχε οργανώσει η Anne στο κέντρο των Βρυξελλών.
Ημέρα δεύτερη
Η FOSDEM όμως δεν είναι μόνο η περίπτωση που έχεις ένα περίπτερο και απαντάς σε ερωτήσεις σχετικά με το έργο, αλλά είναι επίσης η κατάλληλη στιγμή για να δώσεις ενημερωτικές ομιλίες σε ένα κοινό τεχνικών που αποτελούνταν από διάφορους ενθουσιώδεις με το με το ελεύθερο λογισμικό.
Είχαμε την τύχη να έχουμε δύο χρονικά κενά γι’αυτό το σκοπό, το πρώτο στο χώρο για τους προγραμματιστές όλων των διανομών την Κυριακή το πρωί, και το δεύτερο στο χώρο για τους προγραμματιστές του LibreOffice την Κυριακή το απόγευμα. Και οι δύο ομιλίες ακολούθησαν τον ίδιο σκελετό (αυτόν που ο Romain δημοσίευσε στην ταχυδρομική λίστα του marketing ) αλλά αποφασίσαμε να επικεντρωθούμε σε διαφορετικά πράγματα σε κάθε μία.
Η πρωινή ομιλία αφορούσε την παρουσιάση του έργου, ακολουθούμενη από τα μαθήματα που πήραμε από το by forking σε τεχνικό επίπεδο, όπως το θέμα του να έχουμε hardcoded path και όνομα παντού, η δυσκολία να ξανακάνουμε build τα πάντα από την αρχή και ούτω καθεξής. Η απογευματινή ομιλία αποσκοπούσε στην παρουσίαση του κυβερνητικού μοντέλου του έργου και την συνεισφορά της δουλειάς μας σε αυτό τον τομέα. Και οι δύο έγιναν αποδεκτές με θέρμη. Μπορείτε να δείτε την πρώτη στο YouTube
Η FOSDEM ήταν η περίσταση που επιλέξαμε για την πρώτη Γενική Συνέλευση της Mageia.org. Παρά τις αλλαγές τις τελευταίας στιγμής που έγιναν λόγω μίας ασυνεννοησίας που δημιουργήθηκε από τη συνήθειά μας να χρησιμοποιούμε το UTC για τα πάντα, καταφέραμε να βρούμε έγκαιρα ένα χρονικό κενό μιας ώρας σε ένα ελεύθερο δωμάτιο για τη συνέλευση.
Πρώτα η Anne (ennael) παρουσίασε την αναφορά με τα ηθικά διδάγματα, συνοψίζοντας όλα όσα κάναμε τους προηγούμενους μήνες. Μετά ο Damien Lallement (damsweb) ακολούθησε , παρουσιάζοντας την αναφορά των οικονομικών, εξηγώντας τα διάφορα έξοδα της ένωσης και έκανε μία πρόβλεψη. Με απλά στοιχεία η Mageia έλαβε 8,833 € από δωρεές και ξόδεψε 3,310 € (κυρίως για εξυπηρετητές και άλλο υλικό εξοπλισμό). Και τα δύο έγγραφα θα δημοσιευθούν στην ιστοσελίδα της Mageia σύντομα.
Το επόμενο θέμα συζήτησης στη συνέλευση ήταν η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πρώτων εκλογών για το διοικητικό συμβούλιο, οι οποίες διεξήχθησαν μεταξύ των ιδρυτών με χρήση του Epoll, ακολουθώντας την απόφαση από προηγούμενη συνάντηση των ιδρυτών. Με αυτό τον τρόπο τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν την ίδια στιγμή. Το συμβούλιο αποτελείται από έξι άτομα:
- Anne Nicolas (ennael)
- Damien Lallement (damsweb)
- Michael Scherer (misc)
- Romain d’Alverny (rda)
- Wolfgang Bornath (wobo)
- Thomas Backlund (t_m_b)
Η δημιουργία του συμβουλίου ήταν επίσης η στιγμή που διαλέξαμε για τη δημιουργία των κρυπτογραφικών κλειδιών που χρησιμοποιήθηκαν για να υπογράψουμε ψηφιακά το λογισμικό μας, τα πακέτα μας και τα ISO μας. Οι Nicolas Vigier (boklm) και Michael Scherer (misc) δημιούργησαν και μοίρασαν το κεντρικό κλειδί στα μέλη του συμβουλίου, χρησιμοποιώντας ένα άριστο κρυπτογραφικό σύστημα που θα εξηγήσουν αργότερα με δημοσίευση στο blog.
Σε μία καταστατική συνάντηση του νέου συμβουλίου η Anne Nicolas αναγνωρίστηκε σαν πρόεδρος της ένωσης. Ο Damien Lallement αναγνωρίστηκε σαν ταμίας και ο Michael Scherer διορίστηκε γραμματέας της ένωσης.
Σύνοψη
Όπως κάθε χρόνο, η FOSDEM ήταν μία σπουδαία εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες, μία αναζωογονητική στιγμή μέσα στη χρονιά όπου μπορούμε να αισθανθούμε πλήρως το πνεύμα της συνεργασίας που κάνει το ελεύθερο λογισμικό τόσο μοναδικό. Για τη Mageia αυτή η εκδήλωση θα καθιερωθεί σίγουρα σαν μία σταθερή ημερομηνία κάθε χρόνο για να συναντιόμαστε, να κάνουμε μια ανασκόπηση, να κοιτάξουμε μπροστά και να έχουμε την ετήσια γενική συνέλευση.
Μετάφραση από το άρθρο στα αγγλικά του wobo