Αυτή η «ιστορία» της FOSDEM θα μπορούσε να μας γίνει συνήθεια! Η Mageia ήταν στην FOSDEM 2012 στις Βρυξέλλες – και αυτή τη χρονιά, είχαμε μια αρκετά σημαντική παρουσία.
Το περίπτερο
Μας παραχωρήθηκε ένα ολόκληρο περίπτερο δικό μας, στο νέο κτήριο «Κ» της έκθεσης, στο ULB (Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Βρυξελλών).
Κατά την άφιξή μας, ήμαστε λίγο ανήσυχοι για την απόσταση ανάμεσα στο κύριο συνεδριακό κτήριο και το κτήριο Κ. Ίσως να απέτρεπε τον κόσμο από το να έρθει στα περίπτερα – αλλά εκπλαγήκαμε ευχάριστα από το μεγάλο πλήθος κόσμου εκεί, και υπήρχε ένα αρκετά συνεχές κύμα από επισκέπτες στο περίπτερό μας.
Πολλοί άνθρωποι της Mageia -χρήστες, συνεισφέροντες, επικεφαλείς ομάδων- βρίσκονταν εκεί και τις δύο ημέρες, προερχόμενοι από τουλάχιστον οκτώ διαφορετικές χώρες. Έτσι, για το περισσότερο διάστημα, μπορούσαμε να μιλάμε με τους επισκέπτες στην γλώσσα της προτίμησής τους.

Κατα την διάρκεια των δύο ημερών, προσφέραμε σχεδόν 300 Live CD της Mageia 1 και αυτοκόλλητα Mageia, πουλήσαμε 33 μπλουζάκια και λάβαμε κάποιες δωρεές. Το συνολικό ποσό που συγκεντρώσαμε, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων και των δωρεών, ήταν πάνω από 300 €!
Το συνέδριο
Όπως και πέρυσι, η Mageia πήρε μέρος στο συνέδριο. Ο Michael Scherer (γνωστός και ως misc) έδωσε μια ομιλία σχετικά με την ρύθμισή μας του LDAP και πώς το χρησιμοποιούμε ως τον κεντρικό έλεγχο ταυτοποίησης για όλα τα συστήματα της Mageia. Ο misc πήρε μέρος επίσης, σε μια συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με τους διαχειριστές συστημάτων των διανομών, για να ανταλλάξουν και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους.
Ο Oliver Burger (γνωστός και ως obgr_seneca) πήρε μέρος σε μια συζήτηση στρογγυλής τραπέζης σχετικά με τις τοπικές κοινότητες. Θα ακολουθήσει σχετική δημοσίευση ιστολογίου που θα αναφέρεται στην διαμόρφωση της ομάδας τοπικών κοινοτήτων της Mageia και των ιδεών που έχει η Mageia σχετικά.
Βίντεο και από τις τρεις αυτές συνεδρίες μπορείτε να βρείτε στην διεύθυνση http://video.fosdem.org/2012/crossdistro/
Η Γενική Συνέλευση
Όπως και πέρυσι, η Γενική Συνέλευση του οργανισμού Mageia.Org πραγματοποιήθηκε στην FOSDEM. Η Anne Nicolas, ως πρόεδρος του Οργανισμού, έδωσε εκεί μια ωραία αναφορά με πληροφορίες για όλα τα μέρη του έργου Mageia.
Οι ηθικές και οικονομικές εκθέσεις του Οργανισμού θα δημοσιευτούν εδώ, αμέσως μόλις εγκριθούν από το διοικητικό συμβούλιο.
Το κοινωνικό πρόγραμμα
Το κύριο μέρος του κοινωνικού προγράμματος(τουλάχιστον από την άποψη της Mageia) ήταν το δείπνο το Σάββατο βράδυ. Σχεδόν 30 άτομα, ο οποίοι συνδέονταν κατά κάποιο τρόπο με το έργο Mageia, συναντήθηκαν για να δειπνήσουν στο κέντρο των Βρυξελλών. Το είχαμε κάνει και πέρυσι, και διαπιστώσαμε ότι είναι μια ωραία ευκαιρία να συζητήσουμε γύρω από διάφορα πράγματα, με ανθρώπους τους οποίους συνήθως γνωρίζουμε μόνο μέσω IRC ή λίστες ταχυδρομείου. (Φυσικά, ένα δείπνο δεν είναι αρκετό να γνωρίσεις τον καθένα τόσο όσο πολλοί από εμάς θα ήθελαν. Αλλά θα υπάρξουν κι άλλες συναντήσεις ΕΛ/ΛΑΚ).
Μικρές ομάδες από «Mageia-κούς» που ήταν προετοιμασμένοι ν’ αντιμετωπίσουν με γενναιότητα το κρύο (-10° C) εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία για να απολαύσουν την φημισμένη βελγική μπύρα· μετά το δείπνο βρέθηκαν σε κάποιες pub των Βρυξελλών, το οποίο κατέληξε σε μια μάλλον σύντομη βραδιά.
Συμπέρασμα
Η FOSDEM πραγματικά αξίζει να ταξιδέψεις την μισή Ευρώπη για να πας, ακόμη κι όταν έχει πραγματικό κρύο (-10° C) και χιόνι! Το να πάμε με τραίνο ή αυτοκίνητο δεν ήταν και η καλύτερη ιδέα που είχαμε, και ανάμεσα σ’ αυτούς που δεν είχαν να πουν ενδιαφέρουσες ταξιδιωτικές εμπειρίες, ήταν εκείνοι που ήρθαν από μεγαλύτερες αποστάσεις, από Φινλανδία και Σκωτία με αεροπλάνο!
Μετάφραση από το άρθρο στα αγγλικά του obgr_seneca από τον John66