Από το Misc και την ομάδα των διαχειριστών
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Οι εξυπηρετητές δουλεύουν ξανά και οι δοκιμαστές ελέγχουν τα τελικά isos!
Όπως μπορεί κάποιοι να παρατήρησαν, χθες υποφέραμε από μία μεγάλη διακοπή ρεύματος, περίπου στις 00:05 CET σε ένα δικό μας κέντρο δεδομένων.
Φαίνεται ότι κάποιο ηλεκτρολογικό πρόβλημα σταμάτησε μερικούς εξυπηρετητές στο δωμάτιο εξυπηρετητών Lost Oasis στη Μασσαλία, με αποτέλεσμα να σταματήσουν 4 ακόμα εξυπηρετητές του δικτύου (ο valstar, ο alamut, ο jonund και ο ecosse όπως επίσης και η εικονική μηχανή που τρέχει στον alamut γνωστή ως friteuse_tmp). Επίσης είχε αντίκτυπο σε όλους του εξυπηρετητές του zarb.org που προσφέρουν ακόμα υποστήριξη για κάποιες υπηρεσίες (όπως www, ταχυδρομική λίστα, δευτερεύων DNS, SMTP, κτλ).
Ο Perenoel, ένας από τους σπουδαίους τύπους του Lost Oasis , πήγε στο κτήριο κατά τη διάρκεια της νύχτας για να επιληφθεί του θέματος και έτσι οι εξυπηρετητές είχαν πάλι ρεύμα περίπου στις 00:20 CEST. Οι άνθρωποι του Lost Oasis δούλεψαν μέχρι 4 η ώρα το πρωί για να φτιάξουν όλους τους εξυπηρετητές.
Τώρα όλοι εκτός από δύο εξυπηρετητές, τους Valstar και Jonund, δουλεύουν και πάλι.
Ο Jonund είναι απλά ένας κόμβος για κατασκευή πακέτων, έχουμε έναν ακόμα και αφού είμαστε σε “πάγωμα” μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την αποτυχία χωρίς πολλούς μπελάδες.
Ο Valstar είναι ο κεντρικός εξυπηρετητής για SVN και LDAP, επομένως σχεδόν τα πάντα εξαρτώνται από αυτόν. Επηρεαζόμενες υπηρεσίες:
- LDAP
– Identity, αδυναμία πρόσβασης ( αδυναμία δημιουργίας λογαριασμού )
– φόρουμ, bugzilla, transifex : κυρίως πρόσβαση μόνο για ανάγνωση, κανένας δεν μπορεί να εισέλθει αλλά όσοι είναι ήδη μέσα δεν έχουν πρόβλημα
– τα περισσότερα @mageia.org ψευδώνυμα ( τα μηνύματα ηλ.ταχυδρομείου είναι ακόμα σε ουρά αναμονής στο zarb )
– πρόσβαση σε κέλυφος ( rabbit, champagne )
– μερικές λίστες Sympa ( @ml.mageia.org ), κυρίως αυτή της επιτροπής
- SVN
- σύστημα κατασκεύης πακέτων ( δε λειτουργεί χρονοπρογραμματιστής, κανένας καθρεφτισμός για τους κατασκευαστές πακέτων )
- αυτόματη διαχείριση όλων των εξυπηρετητών ( δε λειτουργεί ο χειριστής )
Τα υπόλοιπα ( ιστοσελίδα, ιστολόγιο, xymon, ταχυδρομική λίστα, svnweb ) πρέπει να είναι εντάξει. Ακόμα κοιτάμε το ζήτημα. Οι Lost Oasis μας είπαν ότι θα κοίταγαν τον εξυπηρετητή μας το απόγευμα, θα σας κρατάμε ενήμερους για τις αλλαγές με μήνυμα στη λίστα μας .
Η ομάδα των διαχειριστών θα κοιτάξει να κάνει τη υπόδομη πιο ανθεκτική σε τέτοια προβλήματα (για παράδειγμα, ένα δεύτερο LDAP θα είχε λύσει τα περισσότερα θέματα, και αυτό έχει ήδη σχεδιαστεί ).
Αν έχετε οποιαδήποτε ερώτηση παρακαλούμε ρωτήστε στη ταχυδρομική λίστα των διαχειριστών ή στο κανάλι #mageia-sysadm του IRC στον Freenode , όπου θα χαρούμε να σας απαντήσουμε.
Ενημέρωση (13:10 CEST): όλα τα συστήματα δουλεύουν και πάλι. \o/
Μετάφραση από το άρθρο στα αγγλικά της ennael
