Κάντε λήψη και ξεκινήστε με τη Mageia!

Όπως υποσχεθήκαμε, το πρώτο ISO της Mageia, η Alpha 1 (κωδικό όνομα Cantine) θα πρέπει να είναι διαθέσιμο σε έναν καθρεπτισμό κοντά σας (ή καλύτερα, σ’ έναν καθρεπτισμό στον ίδιο πλανήτη που βρισκόσαστε): θα βρείτε τις εικόνες ISO των DVD 32 bit και 64 bit (τα live-CD θα είναι διαθέσιμα μόνο στις επόμενες εκδόσεις). Μια ακόμα καλή είδηση, τοποθετήσαμε όλα τα RPM στους καθρεπτισμούς ώστε οι ατρόμητοι προγραμματιστές και δοκιμαστές να μπορέσουν να αναβαθμίσουν από την Mandriva Linux 2010.2. (Μπορείτε πάντα να προσπαθήσετε να αλλάξετε έκδοση από την Cooker, αλλά έχετε υπόψη σας τα προβλήματα λόγω RPM5). Όπως και να ‘χει, η Mageia εγγυάται την αναβάθμιση μόνο από την Mandriva Linux 2010.2 για την τελική έκδοση, αν το κάνετε από την Cooker, το ρίσκο είναι δικό σας!).

Όπως εξηγείται σε προηγούμενο άρθρο του ιστολογίου, αυτή η έκδοση ανάπτυξης δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σε υπολογιστές παραγωγικής εργασίας. Δεν προορίζεται για τελικούς χρήστες ή για αρθρογράφους: δεν είναι ο σκοπός της. Για τώρα, προορίζεται κυρίως στους προγραμματιστές της Mageia. Είναι μόλις η πρώτη έκδοση της Mageia και μια πρώτη γεύση για το πως θα είναι. Είναι το αποτέλεσμα δυο μηνών σκληρής εργασίας για την εγκατάσταση του συστήματος κατασκευής και τον καθαρισμό των πακέτων και του λογισμικού, όπως εξηγείται σε αυτό το άρθρο του ιστολογίου. Γι’ αυτό το λόγο δεν θα βρείτε (για τώρα 🙂 ) όλες τις αγαπημένες σας εφαρμογές. Τα πακέτα εισάγονται ένα ένα, αφού καθαριστούν. Γι’  αυτό κάποια πακέτα μπορεί να φαίνονται βασικά, ή όχι τόσο ελκυστικά όσο θα περιμένατε. Τα νέα γραφικά δεν έχουν ακόμα ενσωματωθεί πλήρως, για το λόγο αυτό, πολλές εικόνες και εικονίδια είναι προσωρινά και θα αντικατασταθούν στην τελική έκδοση. Η καλλιτεχνική ομάδα Artwork εργάζεται σκληρά σε αυτό το θέμα και έχει ήδη πραγματοποιήσει ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς την οποία μπορούμε να δούμε στο πρόγραμμα εγκατάστασης και στο θέμα της γραφικής εκκίνησης.

Γνωρίζουμε πως αυτή η έκδοση της Mageia μπορεί να μη σας εντυπωσιάσει πολύ, και να μην παρουσιάζει κάτι επαναστατικό κάτι που δεν είναι σκοπός μας για τώρα, πρωταρχικός μας στόχος είναι να αποκτήσουμε μια υποδομή και ένα σύστημα σταθερό και αλάνθαστο.

Κυκλοφορώντας αυτή τη στιγμή το ISO σημαίνει ότι:

  • Έχουμε έτοιμα τα αποθετήρια μας, με τα πακέτα καθαρισμένα και την δική μας πολιτική (τροποποίηση των μέσων λογισμικού, διαχείριση των αδειών)
  • Έχουμε το δικό μας σύστημα εγκατεστημένο και σε λειτουργία (φαίνεται ότι δουλεύει μια χαρά)
  • Οι δημιουργοί πακέτων εργάζονται σκληρά, περίπου 4800 πακέτα, ενημερωμένα, πέρασαν από το σύστημα κατασκευής
  • Έχουμε κάνει το bootstrap της δικής μας διανομής
  • Έχουμε μια εικόνα ISO λειτουργική, εκτελέσιμη και εγκαταστήσιμη
  • Έχουμε ένα βασικό λειτουργικό σύστημα που δουλεύει
  • Με λίγα λόγια: η μηχανή πήρε μπροστά, η αλυσίδα παραγωγής είναι έτοιμη, οι ομάδες είναι οργανωμένες και όλα αυτά μας επιτρέπουν να παραδώσουμε ένα ελάχιστο λειτουργικό προϊόν, στην πρώτη του έκδοση.

Επειδή ο πρωταρχικός στόχος αυτής της έκδοσης είναι η επιστροφή σχολίων, εγκαταστήσαμε ένα σύστημα παρακολούθησης σφαλμάτων (μην ανησυχείτε για την προειδοποίηση στον Firefox « Η τρέχουσα σύνδεση στην σελίδα δεν είναι έμπιστη », αυτό συμβαίνει λόγω του αυτόματα υπογεγραμμένου πιστοποιητικού μας). Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα λογαριασμό μέσω της κεντρικής πιστοποίησης που σας επιτρέπει να συνδεθείτε στο δικό μας σύστημα Bugzilla. Αναφορές μπορούν να στέλνονται στην λίστα αλληλογραφίας συζητήσεων της mageia, αν και προτιμάμε την χρήση του συστήματος παρακολούθησης σφαλμάτων διότι καθιστά την παρακολούθηση των προβλημάτων ευκολότερη (θυμηθείτε να ρίξετε μια ματιά στα errata).

Μπορείτε να αποκτήσετε την λίστα των καθρεπτισμών μέσω του νέου διαδικτυακού περιβάλλοντος διαχείρισης καθρεπτισμών το οποίο μπορεί να σας φανεί αρκετά απλό, γι’ αυτό μην διστάσετε αν επιθυμείτε να μας βοηθήσετε να το βελτιώσουμε.

Παρόλο που η κυκλοφορία της πρώτης εικόνας ISO αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο, δεν είναι παρά μόνο ένα από τα πρώτα βήματα αυτού του μακρύ ταξιδιού που ξεκίνησε πριν μερικούς μήνες με την αρχική ανακοίνωση του έργου. Ελπίζουμε με αυτό το ISO να μπορέσουμε να αποδείξουμε ότι το έργο βρίσκεται σε σωστό δρόμο, και πως θα μας συναντήσετε στο κατάστρωμα του σκάφους της Mageia για να σηκώσουμε πανιά για την επόμενή σας διανομή Linux ! 🙂

Μετά από αυτή την έκδοση alpha, ο επόμενος στόχος μας είναι να τελειοποιήσουμε το προϊόν ώστε να δημιουργήσουμε μια σταθερή και ευχάριστη έκδοση. Η τελική έκδοση έχει προγραμματιστεί για αρχές Ιουνίου,  έπειτα από διάφορα ενδιάμεσα στάδια (Alpha, Beta και RC) :

  • Alpha 1 στις 14 Φεβρουαρίου
  • Alpha 2 στις 15 Μαρτίου
  • Beta 2 στις 5 Απριλίου
  • Beta 2 στις 26 Απριλίου
  • Release Candidate στις 17 Μαΐου
  • Τελική έκδοση την 1η Ιουνίου

Απολαύστε τις πρώτες σας δοκιμές με τη Mageia και τα λέμε στην επόμενη έκδοση 🙂 .

Μετάφραση από το άρθρο στα αγγλικά της ennael
Posted in Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κάντε λήψη και ξεκινήστε με τη Mageia!

Η Mageia στη FOSDEM 2011

Fosdem 2011Ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα η FOSDEM, μία από τις μεγαλύτερες ευρωπαικές εκδηλώσεις για το Ελεύθερο Λογισμικό. Όπως ανακοινώθηκε παλιότερα, η ομάδα της Mageia έδωσε το παρών, δίνοντας δύο ομιλίες, και πραγματοποιώντας εκτός των άλλων, την πρώτη της Γενική Συνέλευση.

Η FOSDEM ξεκίνησε με ένα αυτοσχέδιο δείπνο σε μια πιτσαρία  ( και ήμασταν τυχεροί που βρήκαμε μία να δεχτεί δέκα άτομα μαζί), ακολούθησε μία ανεπίσημη συνάντη σε μία πάμπ των Βρυξελλών κοντά στο Manneken Pis, όπου συζητήσαμε διάφορα τεχνικά θέματα όπως τα διαφορετικά είδη μπύρας, πως να τρέξει κανείς το Meego στο n900 και για την έλλειψη κυβέρνησης στο Βέλγιο, εκτός των άλλων. Έπειτα πήγαμε ο καθένας στο ξενοδοχείο του για την απαιτούμενη ξεκούραση πριν την έναρξη των διάφορων δραστηριοτήτων για τη FOSDEM.

Ημέρα πρώτη

Σύμφωνα με την περίσταση της πρώτης μέρας, έπρεπε να συζητήσουμε και να στήσουμε το περίπτερό μας. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της FOSDEM είναι η τοποθεσία της έκθεσης – είναι η ατμόσφαιρα των υπόγειων διαδρόμων, μια αξιοσημείωτη διαφορά με τα αρκετά φωτισμένα μέρη της Solutions Linux και άλλων χώρων συνάντησης. Παρόλ’ αυτά αυτοί οι δίαδρομοι ήταν γεμάτοι με όλων των ειδών των έργων και με όλων των ειδών των ενδιαφερόμενων επισκεπτών.

Η Mageia δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Χάρη στη γενναιοδωρία των ανθρώπων του GNOME καταφέραμε να έχουμε ένα περίπτερο ανάμεσα στα άλλα έργα ελεύθερου λογισμικού, ακριβώς δίπλα στο περίπτερο της Fedora στο κεντρικό δίαδρομο. Ο Damien είχε φέρει τα πρώτα κουτιά με T-shirts της Mageia για να τα πουλήσουμε στο περίπτερο της Mageia στους επισκέπτες. Δίναμε τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε μαύρα και σε άσπρα T-shirts (γιατί πιστεύουμε στην ελεύθερη επιλογή) και στην ετικέτα της τιμής αναγράφαμε “τουλάχιστον 10€” για ένα T-shirt. Επίσης μοιράσαμε  δωρεάν αυτοκόλλητα για να διαδώσουμε τη Mageia. Οι πωλήσεις τις δυο μέρες στη FOSDEM απέφεραν 625 € για το ταμείο της Mageia.

Η πρώτη μέρα ήταν επίσης η στιγμή για τις πρώτες γνωριμίες, ανθρώπων που συνήθως έχουν συνεργαστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα αλλά δεν έχουν συναντηθεί ποτέ στο παρελθόν. Ήταν καιρός για  συζητήσεις πρόσωπο με πρόσωπο, ερωτήσεις και απαντήσεις.

Μετά από μία εξουθενωτική μέρα, στην οποία ο καθένας ήρθε σε επαφή και συζήτησε με παλιούς φίλους ή έκανε  καινούριους, πήγαμε στο δείπνο της Mageia που είχε οργανώσει η Anne στο κέντρο των Βρυξελλών.

Ημέρα δεύτερη

Η FOSDEM όμως δεν είναι μόνο η περίπτωση που έχεις ένα περίπτερο και απαντάς σε ερωτήσεις σχετικά με το έργο, αλλά είναι επίσης η κατάλληλη στιγμή για να δώσεις ενημερωτικές ομιλίες σε ένα κοινό τεχνικών που αποτελούνταν από διάφορους ενθουσιώδεις με το με το ελεύθερο λογισμικό.

Είχαμε την τύχη να έχουμε δύο χρονικά κενά γι’αυτό το σκοπό, το  πρώτο στο χώρο για τους προγραμματιστές όλων των διανομών την Κυριακή το πρωί, και το δεύτερο στο χώρο για τους προγραμματιστές του LibreOffice την Κυριακή το απόγευμα. Και οι δύο ομιλίες ακολούθησαν τον ίδιο σκελετό (αυτόν που ο Romain δημοσίευσε στην ταχυδρομική λίστα του marketing ) αλλά αποφασίσαμε να επικεντρωθούμε σε διαφορετικά πράγματα σε κάθε μία.

Η πρωινή ομιλία αφορούσε την παρουσιάση του έργου, ακολουθούμενη από τα μαθήματα που πήραμε από το by forking σε τεχνικό επίπεδο, όπως το θέμα του να έχουμε hardcoded path και όνομα παντού, η δυσκολία να ξανακάνουμε  build τα πάντα από την αρχή και ούτω καθεξής. Η απογευματινή ομιλία αποσκοπούσε στην παρουσίαση του κυβερνητικού μοντέλου του έργου και την συνεισφορά της δουλειάς μας σε αυτό τον τομέα. Και οι δύο έγιναν αποδεκτές με θέρμη.  Μπορείτε να δείτε  την πρώτη στο YouTube

Η FOSDEM ήταν η περίσταση που επιλέξαμε για την πρώτη Γενική Συνέλευση της Mageia.org. Παρά τις αλλαγές τις τελευταίας στιγμής που έγιναν λόγω μίας ασυνεννοησίας που δημιουργήθηκε από τη συνήθειά μας να χρησιμοποιούμε το UTC για τα πάντα, καταφέραμε να βρούμε έγκαιρα ένα χρονικό κενό μιας ώρας σε ένα ελεύθερο δωμάτιο για τη συνέλευση.

Πρώτα η  Anne (ennael) παρουσίασε την αναφορά με τα ηθικά διδάγματα, συνοψίζοντας όλα όσα κάναμε τους προηγούμενους μήνες. Μετά ο Damien Lallement (damsweb) ακολούθησε , παρουσιάζοντας την αναφορά των οικονομικών, εξηγώντας τα διάφορα έξοδα της ένωσης και έκανε μία πρόβλεψη. Με απλά στοιχεία η Mageia έλαβε 8,833 € από δωρεές και ξόδεψε 3,310 € (κυρίως για εξυπηρετητές και άλλο υλικό εξοπλισμό). Και τα δύο έγγραφα θα δημοσιευθούν στην ιστοσελίδα της Mageia σύντομα.

Το επόμενο θέμα συζήτησης στη συνέλευση ήταν η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πρώτων εκλογών για το διοικητικό συμβούλιο, οι οποίες διεξήχθησαν μεταξύ των ιδρυτών με χρήση του Epoll, ακολουθώντας την απόφαση από προηγούμενη συνάντηση των ιδρυτών. Με αυτό τον τρόπο τα αποτελέσματα  δημοσιεύθηκαν την ίδια στιγμή. Το συμβούλιο αποτελείται από έξι άτομα:

  • Anne Nicolas (ennael)
  • Damien Lallement (damsweb)
  • Michael Scherer (misc)
  • Romain d’Alverny (rda)
  • Wolfgang Bornath (wobo)
  • Thomas Backlund (t_m_b)

Η δημιουργία του συμβουλίου ήταν επίσης η στιγμή που διαλέξαμε για τη δημιουργία των κρυπτογραφικών κλειδιών που χρησιμοποιήθηκαν για να υπογράψουμε ψηφιακά το λογισμικό μας, τα πακέτα μας και τα ISO μας. Οι Nicolas Vigier (boklm) και Michael Scherer (misc) δημιούργησαν και μοίρασαν το κεντρικό κλειδί στα μέλη του συμβουλίου, χρησιμοποιώντας ένα άριστο κρυπτογραφικό σύστημα που θα εξηγήσουν αργότερα με δημοσίευση στο blog.

Σε μία καταστατική συνάντηση του νέου συμβουλίου η Anne Nicolas αναγνωρίστηκε σαν πρόεδρος της ένωσης. Ο Damien Lallement αναγνωρίστηκε σαν ταμίας και ο Michael Scherer διορίστηκε γραμματέας της ένωσης.

Σύνοψη

Όπως κάθε χρόνο, η FOSDEM ήταν μία σπουδαία εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες, μία αναζωογονητική στιγμή μέσα στη χρονιά όπου μπορούμε να αισθανθούμε πλήρως το πνεύμα της συνεργασίας που κάνει το ελεύθερο λογισμικό τόσο μοναδικό. Για τη Mageia αυτή η εκδήλωση θα καθιερωθεί σίγουρα σαν μία σταθερή ημερομηνία κάθε χρόνο για να συναντιόμαστε, να κάνουμε μια ανασκόπηση, να κοιτάξουμε μπροστά και να έχουμε την ετήσια γενική συνέλευση.

Μετάφραση από το άρθρο στα αγγλικά του wobo
Posted in Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Mageia στη FOSDEM 2011

Bootstrap; Ποιο bootstrap; Θέλω ένα ISO της Mageia!

Είχαμε ανακοινώσει ότι η πρώτη εικόνα μας ISO alpha θα ήταν διαθέσιμη τέλος Ιανουαρίου… και μέχρι τώρα δεν υπάρχει διαθέσιμο ISO. Να πάρει! Τι συμβαίνει; Αφήστε με να σας εξηγήσω.

Ήταν μια φορά ένα bootstrap…

Όπως αναφέραμε στα προηγούμενα άρθρα, το σύστημα κατασκευής μας είχε έντονη δραστηριότητα τις τελευταίες εβδομάδες και κατασκευάστηκαν πάνω από 4000 πακέτα. Το σύνολο των πακέτων είναι αυτό που λέμε ένα bootstrap.

Αν κοιτάξετε στην Wikipedia, θα δείτε πως ένα bootstrap είναι ένα μικρο πρόγραμμα εκκίνησης που επιτρέπει την εκκίνηση ενός μεγαλύτερου. Στην περίπτωση της Mageia, η έννοια αυτή αναφέρεται στην τρέχουσα φάση στην οποία το βασικό σύστημα και οι κύριες εξαρτήσεις έχουν δημιουργηθεί ώστε να μπορέσουν να δημιουργηθούν όλες οι εφαρμογές μέσω των δικών της εργαλείων και πακέτων της Mageia. Όλες οι διανομές Linux χρησιμοποιούν τα δικά τους πακέτα για την κατασκευή των διαθέσιμων πακέτων στα αποθετήριά τους.

Τώρα είναι το πιο πολύπλοκο μέρος της ιστορίας, που μοιάζει με το δίλημμα της κότας και του αυγού. Μερικά πακέτα χαμηλού επιπέδου, τα συνήθως επονομαζόμενα εργαλεία ανάπτυξης, απαιτούν τους ίδιους τους τους εαυτούς για να μεταγλωττιστούν: gcc, glibc… Αυτά τα πακέτα υπάρχουν ήδη σε πολλές διανομές, γι’ αυτό το λόγο το bootstrapping ξεκινά με βάσει μια από τις διανομές αυτές.

Στην περίπτωση της Mageia, επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε τα πακέτα της Mandriva επειδή η πρώτη κυκλοφορία βασίζεται στην Cooker. Για να είναι δυνατή η χρησιμοποίησή τους, θα πρέπει να τα έχουμε καθαρίσει:

  • αφαιρώντας τα ειδικά στοιχεία της Mandriva (macro RPM, αντικείμενα που υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα όπως εικόνες, πεπαλαιωμένα στοιχεία…)
  • αφαιρώντας της μη αναγκαίες συνθήκες από τους απαραίτητους ορισμούς για την κατασκευή
  • στέλνοντας patch upstream, ώστε να μην χρειάζεται να τα συντηρούμε ενώ μπορούν να επωφεληθούν όλοι αν γίνουν αποδεκτά upstream.
  • απενεργοποιώντας προσωρινά ορισμένες εξαρτήσεις υψηλού επιπέδου καθώς δεν έχουν ακόμα κατασκευαστεί και δεν είναι διαθέσιμες για τη Mageia (Java, Mono).

Ας πάρουμε ένα παράδειγμα

Το gcc είναι ένας μεταγλωττιστής της C, και είναι ένα σημαντικό κομμάτι του βασικού συστήματος καθώς ένα πλήθος εφαρμογών το χρειάζεται για να κατασκευαστούν από την πηγή.

Η Mageia χρειάζεται να έχει το δικό της πακέτο του GCC για την δημιουργία όλων των εφαρμογών που χρησιμοποιούν την γλώσσα C (το οποίο λέγεται και dogfooding στα αγγλικά, όταν μια εταιρεία χρησιμοποιεί τα δικά της προϊόντα).  Είναι μια κρίσιμη επιχείρηση για την Mageia, γιατί εκτελώντας την σωστά, εξασφαλίζουμε πως όλα θα δουλεύουν και μπορούμε την ίδια στιγμή να έχουμε μια λίστα με τα τυχόν προβλήματα και να διορθώσουμε. Τότε δημιουργείται το GCC της Mageia.

Αφού ολοκληρωθεί η κατασκευή του εργαλείου ανάπτυξης, μπορούμε να ανακατασκευάσουμε τον πυρήνα της Mageia, τους οδηγούς του X, τον εξυπηρετητή X, κλπ. και τις εφαρμογές του υψηλότερου επιπέδου. Ένα σύστημα bootstrap δεν προσφέρει στους δημιουργούς πακέτων παρά μόνο μερικές βιβλιοθήκες και ένα μεταγλωττιστή. Χρειάζεται έτσι να συμπληρωθεί από τα σημαντικά πακέτα του συστήματος πριν την έναρξη των εργασιών της ομάδας δημιουργίας πακέτων. Πλήθος πακέτων απαιτεί εξαρτήσεις οι οποίες με τη σειρά τους απαιτούν άλλες εξαρτήσεις για να κατασκευαστούν.

Τελικά, απαιτούνται χιλιάδες πακέτα για την κατασκευή των βασικών συστατικών που θα χρησιμοποιούνται από τις εφαρμογές σε υψηλό επίπεδο.

Φυσικά, πρόκειται για μια απλοποιημένη έκδοση της διεργασίας, χωρίς όλα τα διασκεδαστικά συμβάντα που μπορεί να διαδραματιστούν κατά την διεργασία την ανακατασκευής. Αλλά είναι η γενική ιδέα.

Γιατί το bootstrap είναι σημαντικό;

Όπως είπαμε πριν, το bootstrap είναι ένα βήμα κατά το οποίο οι δημιουργοί πακέτων και οι ειδικοί του βασικού συστήματος μπορούν να ελέγξουν την συνοχή των στοιχείων σε χαμηλό επίπεδο στην διανομή, να καθαρίσουν τα πακέτα και να σιγουρευτούν για την συμβατότητα με την πολιτική της Mageia. Άρα το bootstrap δεν είναι μόνο για τα άτομα που ενδιαφέρονται για τα fork 🙂 . Εξ’ αυτού, η βελτίωση και η συγγραφή μιας σωστής τεκμηρίωσης στο  bootstrap θα βοηθήσει πάρα πολύ κατά την προσθήκη υποστήριξης νέων αρχιτεκτονικών. Θα χρειαστεί ένα κατάλληλο εργαλείο ανάπτυξης, ένα βασικό σύστημα… η ίδια ιστορία.

Τα ISO!

Επιστρέφοντας στο αρχικό μας ερώτημα: για πότε μπορούμε να ελπίζουμε το πρώτο δοκιμαστικό ISO; Το στάδιο του bootstrap ξεκίνησε εδώ και ένα μήνα και θα έπρεπε να ολοκληρωθεί αύριο. Χρειάστηκαν γύρω στις 1500 ώρες για την κατασκευή των διαθέσιμων πακέτων, υπολογίζοντας τις επιτυχημένες και τις αποτυχημένες προσπάθειες, τις ανακατασκευές, την λήψη τεχνικών αποφάσεων, τα αναπάντεχα προβλήματα, τις συζητήσεις…

Και τώρα εδώ είμαστε 🙂 . Το αποθετήριο είναι έτοιμο για τις πρώτες δοκιμές κατασκευής, το σύστημα κατασκευής των ISO είναι ολοκληρωτικά διαμορφωμένο και η έκδοση Alpha1 αναμένεται για τις 15 Φεβρουαρίου. Θα έχετε σύντομα περισσότερα νέα για το μελλοντικό φύλλο πορείας, γι’ αυτό μείνετε συντονισμένοι!

Μετάφραση από το άρθρο στα αγγλικά της ennael.
Posted in Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Bootstrap; Ποιο bootstrap; Θέλω ένα ISO της Mageia!

Τα λέμε στη FOSDEM

Περίπου 20 από εμάς θα έχουμε τη χαρά να συμμετάσχουμε και να παρακολουθήσουμε τη FOSDEM στις Βρυξέλλες το ερχόμενο σαββατοκύριακο (δείτε  τις σημειώσεις μας για την προετοιμασία).

Μεταξύ άλλων σπουδαίων και διασκεδαστικών συζητήσεων, θα δώσουμε δύο ομιλίες την Κυριακή για τη Mageia:

  • στις 10:30 στο CrossDistro devroom (H.1302); αυτή θα επικεντρωθεί κυρίως στα τεχνικά θέματα του έργου;
  • στις 16:30 στο LibreOffice devroom (H.2214); αυτή θα επικεντρωθεί κυρίως στα οργανωτικά και διοικητικά ζητήματα.

Και θα πραγματοποιήσουμε την πρώτη γενική συνέλευση στις 14:30 την Κυριακή (ο χώρος συνάντησης δεν έχει αποφασιστεί ακόμα).

Ελπίζουμε να σας δούμε εκεί, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας αν έχετε κάποια ερώτηση για το έργο και το πως προχωράει.

Βέλγιο, ερχόμαστε!

Ενημέρωση: προσέχτε το σχήμα: 5. Θα μιλήσουμε γι’αυτό την Κυριακή.

Μετάφραση από το άρθρο στα αγγλικά του rda
Posted in Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα λέμε στη FOSDEM

Επιστροφή από τη συνάντηση για τoυς εγκαταστάτες εφαρμογών

Μία από τις πιο σημαντικές αξίες του Ελεύθερου Λογισμικού γενικά και της Mageia πιο συγκεκριμένα, είναι η συνεργασία.  Συνεργασία με τους χρήστες για να διορθωθούν προβλήματα, συνεργασία με τους προγραμματιστές για να κυκλοφορήσει το λογισμικό τους αλλά και συνεργασία με άλλες διανομές χρησιμοποιώντας από κοινού booths, patces, κώδικα και οτιδήποτε άλλο.
Παρακινούμενος από αυτό το πνεύμα της συνεργασίας πήγα στη Νυρεμβέργη μαζί με το Stormi (ιδρυτή του έργου  mageia app db και δημιουργός πακέτων ) και το Nanar ( our mirror manager, τον άνθρωπο πίσω από το Sophie και δεκάδες άλλα λογισμικά ) αφού πρώτα δεχθήκαμε πρόσκληση για να πάμε από το Vincent Untz , γνωστό από τη συμμετοχή του στο Opensuse και στο GNOME. Ο στόχος ήταν να συμμετάσχουμε σε ένα τριήμερο cross distribution meeting, του οποίου χορηγός ήταν η Novell, για τους εγκαταστάτες εφαρμογών και να προσφέρουμε τις γνώσεις μας στο θέμα συζήτησης καθώς και να εκφράσουμε τη δική μας άποψη για το έργο. Πολλές ευχαριστίες σ’αυτούς για τη οργάνωση της εκδήλωσης και τη χορηγία σε κάποιους από εμάς.

Συμπράξαμε με ανθρώπους από τη Fedora, OpenSuse, Debian, Ubuntu και KDE, όπως αναφέρεται και στη σελίδα του wiki της συνάντησης.
Το θέμα συζήτησης  μπορεί να φαίνεται πολύ φιλόδοξο και όντως ήταν, αλλά παρόλ’αυτά καταφέραμε να συμφωνήσουμε σε ένα σύνολο αρχών, όπως ειπώθηκε με καλύτερο τρόπο σε πολλές αναφορές που έκαναν άλλοι συμμετέχοντες όπως οι Enrico ZinniRichard Hugues και άλλοι.

Για να συνοψίσουμε (και ευχαριστώ το Richard Hugues που έκανε αυτή τη δουλειά πριν από μένα ώστε να μπορώ να κάνω αυτή τη δημοσίευση), έγιναν παρουσιάσεις διαφόρων λογισμικών, όπως τα  PackageKit, Ubuntu software centerDebtags, και OCS εκτών των άλλων. Στη συνέχεια δουλέψαμε στην απόφαση για το τι χρειαζόμαστε για να μοιραστούμε various metadata (στιγμιότυπα, σχόλια, κτλ ), δημιουργώντας κάποιες πρώτες προδιαγραφές και διάφορες τεκμηριώσεις, όπως μπορείτε να δείτε στηv  τελική παρουσίαση για τη συνάντηση. Η σελίδα του wiki έχει και αυτή μία καλή τεκμηριώση σχετικά.

Τώρα, το σημαντικό ερώτημα είναι τι μπορεί να σημαίνει αυτό για εμάς. Καταρχάς, ενώ σκεφτόμαστε ότι θα είναι μία σημαντική καινοτομία για το ελεύθερο λογισμικό και τη Mageia ,δε σκοπεύω να το υιοθετήσω χωρίς πρώτα να το συζητήσω με άλλα μέλη, αλλά είμαι πεπεισμένος ότι μπορούμε να επωφεληθούμε από τη δουλειά που θα γίνει τους επόμενους μήνες. Ανάμεσα στα διάφορα έργα, έχουμε κάποια με προγραμματισμό σε  python/php/perl  ( είτε στα Packagekit, Mageia-app-db ή στο Ubuntu software center), κάποια με δημιουργία πακέτων, και ίσως αργότερα κάποια με διαχείριση συστήματος. Έτσι, αν ενδιαφέρεστε να βοηθήσετε με αυτά ή έχετε απορίες, θα τα συζητήσουμε κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας συνάντησης των δημιουργών πακέτων στις  26/01/11 στο κανάλι #mageia-dev του IRC στο server Freenode.

Μετάφραση από το άρθρο στα αγγλικά του misc
Posted in Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επιστροφή από τη συνάντηση για τoυς εγκαταστάτες εφαρμογών